Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Ψήφισμα εκπροσώπων Φορέων εναντίον της κατασκευής του εμπορικού κέντρου μαμούθ στο κτήμα Καμπά

Εμείς, ως εκπρόσωποι φορέων της περιοχής, με αφορμή την ανεπίτρεπτη προσπάθεια να προωθηθούν προς έγκριση από τον Δήμο Παλλήνης «ρυθμίσεις», που θα διευκολύνουν την προώθηση της δημιουργίας Εμπορικού Κέντρου Μαμούθ στην περιοχή των «Κτημάτων Καμπά», επιθυμούμε να εκφράσουμε την κάθετη διαφωνία μας με το συγκεκριμένο εγχείρημα και τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις υλοποίησής του.

Κύριοι, γνωρίζοντας όλα όσα αναφέρονται στην συνέχεια (Ι) για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής και (ΙΙ) για τον αγώνα των Φορέων της περιοχής που είναι εναντίον της κατασκευής του Εμπορικού Κέντρου στα Κτήματα Καμπά, βοηθείστε στην συνολική προσπάθειά μας με την υπογραφή σας στο ψήφισμα που ακολουθεί.

(Ι) Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής

Πρέπει όλοι να καταλάβουμε τι πρόκειται να συμβεί στην περιοχή μας αν εφαρμοστούν όσα προβλέπονται από το νέο ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής. Η δημιουργία του Εμπορικού Κέντρου είναι υποσύνολο ενός ευρύτερου σχεδιασμού γιαυτό και πρέπει οι κάτοικοι να αντιληφθούν ότι, πολλά από αυτά που περιγράφονται στό Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο, πρέπει να απορριφθούν, γιατί η δημιουργία του εμπορικού κέντρου Καμπά, που υιοθετείται ως μοντέλο ανάπτυξης, είναι η κεκρόπορτα εισόδου μιάς σειράς εκμετάλλευσης παρόμοιων χώρων κατά μήκος τόσο της Αττικής Οδού όσο και των νέων οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων που προβλέπονται.

Εκεί που έχουν καταγραφεί κάποιες θετικές γνώμες για τo νέο Ρ.Σ , είναι στην προοπτική ανάπτυξης των υποδομών και την ενίσχυση των ΜΜΜ με έργα, όπως ο προγραμματισμός για ολοκλήρωση των γραμμών των μέσων σταθερής τροχειάς μέχρι τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας.

Εδώ, όμως, πρέπει να επισημάνουμε αντιφάσεις μεταξύ των γενικών κατευθύνσεων και των προτεινόμενων συγκεκριμένων μέτρων ! Δηλαδή, ενώ τονίζεται η αναγκαιότητα της προστασίας των δασών, των δασικών εκτάσεων και των ορεινών όγκων για την Αττική, (την στιγμή που δεν καταγράφονται σε κανένα Δασολόγιο ή Κτηματολόγιο), ο Υμηττός υποβαθμίζεται σε «περιαστικό πάρκο». Επίσης, ενώ θεωρητικά δίνεται προτεραιότητα στην ενίσχυση των ΜΜΜ, αποφασίζονται και δημοπρατούνται τάχιστα πριν τη θέσπιση του ΡΣ τα «νέα Οδικά έργα της Αττικής», δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας που διαπερνούν τον Υμηττό και που εκτός των άλλων δυσμενών επιπτώσεων, είναι φανερό ότι ενθαρύνουν την ενισχύση του ΙΧ.

Ως γενική, αλλά βασική παρατήρηση αναφέρουμε ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΡΣ περιορίζεται στα διοικητικά όρια της Περιφέρειας Αττικής. Δεν αναγνωρίζεται, δηλαδή, ότι η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας υπερβαίνει τα όρια του Νομού. Η θέση αυτή, εκτός των άλλων, βρίσκεται και σε ασυμφωνία με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, στο οποίο η Περιφέρεια Αττικής επεκτείνεται και σε τμήματα των γειτονικών Νομών της Βοιωτίας, της Εύβοιας και της Κορινθίας, διότι πράγματι η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας «φθάνει» μέχρι τη Θήβα, τη Χαλκίδα και τη Κόρινθο. Εδώ και χρόνια, είναι εμφανές ότι η απουσία ενιαίου σχεδιασμού για όλη αυτή την περιοχή η οποία εξαρτάται αλλά και επηρεάζεται από την Αθήνα, έχει οδηγήσει σε στρεβλώσεις : βλέπουμε πώς αναπτύχθηκαν τα παράλια της Κορινθίας, τι συμβαίνει στα Οινόφυτα, τι γίνεται στον Ασωπό κ.λπ.

Στο Ρυθμιστικό του 1985 αλλά και στο προτεινόμενο νέο Ρυθμιστικό προωθείται η ιδέα της «συμπαγούς πόλης» και της ανάγκης να υπάρχει περίσσευμα γης στην Αττική. Στην πράξη όμως , όλα αυτά τα χρόνια συνέβη το αντίθετο.

Οι προτάσεις του νέου ΡΣ δεν μας διασφαλίζουν ότι δεν θα συνεχιστεί η διάχυτη εξάπλωση των αστικών χρήσεων.

Από το 1985 μέχρι σήμερα, προκλήθηκε η «γραμμική ανάπτυξη κατά μήκος βασικών οδικών αξόνων», ενώ υπάρχουν παντού διάχυτες οικιστικές εκτάσεις και αστικές χρήσεις χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές.

Με το νέο ΡΣ δεν αποτρέπεται η διάχυτη οικιστική εξάπλωση, αλλά ούτε και η διασπορά των αστικών χρήσεων κατά μήκος των οδικών αξόνων Επίσης, δεν διατυπώνονται προτάσεις για τη σταδιακή κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, θέση που έχει πρόσφατα θεσπιστεί με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο. Θα μπορούσε να προταθεί η εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων όπως π.χ. η κατάργηση των παρεκκλίσεων κατά μήκος των οδικών αξόνων, η υιοθέτηση αυστηρότερων όρων και περιορισμών δόμησης στις εκτός σχεδίου περιοχές κ.α.

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η Αττική Οδός λειτούργησε σαν «μαγνήτης» για κατοικίες και επιχειρήσεις. Το 2000, σε μια ζώνη πλάτους 1,5 χλμ. εκατέρωθεν της Αττικής Οδού, υπήρχαν 83.802 κατοικίες. Οκτώ χρόνια αργότερα, ο αριθμός των κατοικιών εκτινάχθηκε στις 140.750, σημειώνοντας αύξηση 68%.

Το 2000, «πέριξ» της Αττικής Οδού κατοικούσαν 238.500 άτομα. Το 2008 εκτιμάται ότι ο πληθυσμός ανήλθε, περίπου, σε 400.000 κατοίκους (+67%), ενώ τα αυτοκίνητα των κατοίκων, από 124.000 το 2000 εκτινάχθηκαν σε 239.800 το 2008. Αυτό σημαίνει ότι σε λιγότερο από 10 χρόνια ο αριθμός των αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 93,4%, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκε!
Η εντυπωσιακή αύξηση πληθυσμού, κατοικιών, επιχειρήσεων και αυτοκινήτων στις ζώνες γύρω από την Αττική Οδό που έγινε χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, είχε ως αποτέλεσμα οικισμοί, όπως η Παλλήνη και ο Γέρακας, να μετατραπούν σε προάστια της Αθήνας χωρίς την αναγκαία κοινωνική και τεχνική υποδομή, χωρίς αστικό πράσινο, χωρίς πλατείες, χωρίς παιδικές χαρές, χωρίς εγκαταστάσεις πρόνοιας και περίθαλψης και κυρίως χωρίς δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων και ακαθάρτων, οι συνδέσεις των οποίων δεν φαίνεται να ξεπερνούν το 10%.

Ειδικότερα για την Ανατολική Αττική, στα πλαίσια του διαχωρισμού της Αττικής σε Χωρικές Ενότητες, η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής περιλαμβάνει 3 Χωρικές Ενότητες :

- τη Βόρεια Αττική, η οποία «θα παίξει ρόλο φυσικού αποθέματος και θα ληφθούν άμεσα ισχυρά μέτρα για την προστασία των φυσικών και παράκτιων περιοχών και των εκτός σχεδίου περιοχών»
- την Ν.Α. Αττική-Λαυρεωτική, η οποία «θα έχει ρόλο φυσικού αποθέματος της Αθήνας καθώς και υποδοχής δραστηριοτήτων α΄και β΄κατοικίας» και

- την Ανατολική Αττική-Μεσόγεια, η οποία «θα περιλαμβάνει διαπεριφερειακές λειτουργίες και οικονομικές δραστηριότητες, αποτελώντας το δεύτερο πόλο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας». Ειδικότερα, στο τμήμα του αναπτυξιακού άξονα Ανατολής-Δύσης, όπου εντάσσονται οι πόλοι Κορωπί-Παιανία και Σταυρός–Παλλήνη, δίνεται έμφαση στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και στις υπηρεσίες τριτογενούς τομέα (άρθρο 12).

Ειδικότερα στην Παλλήνη, η περιοχή προσπέλασης προς το Αεροδρόμιο προτείνεται (Π10, άρθρο 30) ως μικτή ζώνη τριτογενών δραστηριοτήτων στρατηγικής σημασίας Με τις προτάσεις αυτές σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη Σήραγγα του Υμηττού, που θα μειώσει σημαντικά την χρονοαπόσταση από τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας, είναι φανερό ότι η πεδιάδα των Μεσογείων καθίσταται εξαιρετικά ελκυστική για πλήθος χρήσεων και θα δεχτεί πιέσεις.

Το γεγονός αυτό μας προκα¬λεί έντονο προβληματισμό και ανησυχία γιατί ενθαρρύνεται ακόμη περισσότερο η αστι¬κή ανάπτυξη σε μία περιοχή που ήδη έχει εξαντλήσει τις αντοχές της, μία περιοχή της οποίας ο εξωαστικός χώρος κρίνεται ως βασική συνιστώσα οικολογικής ισορροπίας και ποιότητας ζωής για την Ανατολική Αττική.

(ΙΙ) Είμαστε αντίθετοι με την κατασκευή εμπορικού κέντρου και,

Διαμαρτυρόμαστε διότι:

• Το προτεινόμενο εγχείρημα, κατασκευής γιγαντιαίου Εμπορικού Κέντρου αποτελεί αναμφισβήτητα πολιτιστική, περιβαλλοντολογική και οικιστική υποβάθμιση για την περιοχή.
• Τα 50,000 -100,000 κυβικά μπετόν, τα πάνω από 30,000 αυτοκίνητα ανά ημέρα, , η ρύπανση, τα λύματα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κάλυψη ενός προστατευόμενου αδόμητου χώρου και η αλλοίωση του παραδοσιακού χαρακτήρα της περιοχής θα επιβαρύνουν το περιβάλλον , θα υποβαθμίσουν ραγδαία την ποιότητα ζωής στην πόλη μας και θα πλήξουν, σε μια εποχή κρίσης, την βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής.
• Ένα τέτοιου μεγέθους υπερκατάστημα με υπερτοπική σημασία, το οποίο απευθύνεται σε 2,5 εκατ. καταναλωτές (!!!) αποτελεί, κατά κοινή ομολογία, μια νέα, τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση για την περιοχή εγκατάστασης Παλλήνη –Κάντζα , Μπαλάνα –Γέρακας ,Αργιθέα –Παιανία ,αλλά όμως και για όλη την περιοχή των Μεσογείων γι αυτό και η πρόταση της ιδιοκτήτριας εταιρείας για τη δημιουργία του απορρίφθηκε ομόφωνα από το Νομαρχιακό Συμβούλιο.
• Παράλληλα δυσμενέστατες θα είναι και οι επιπτώσεις, στην ασφάλεια και την λειτουργικότητα των παρακείμενων σχολικών συγκροτημάτων. Ο χώρος κατασκευής του εφάπτεται με το 2ο Γυμνάσιο και το 2ο Λύκειο, το 4ο Ν ηπειαγωγείο και Δημοτικό, προβάλλοντας ένα μοντέλο μαζικής διασκέδασης και κατανάλωσης που οι κάτοικοι απορρίπτουμε για τα παιδιά μας.

• Η προτεινόμενη «Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων» (ΠΟΑΠΔ) δεν διαφέρει σε τίποτα ουσιαστικό από την παλαιότερη πρόταση δημιουργίας «Διευθετημένου Πάρκου Επιχειρήσεων», που έχει κριθεί αρνητικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
• Χωρίς θεσμικό πλαίσιο (δεν προβλέπεται) δεν μπορεί ο Δήμος με αποφάσεις ή / και υπογραφή μνημονίου με τους επενδυτές, να δεσμεύσει την πολιτεία και την τοπική κοινωνία για την δημιουργία ΠΟΑΠΔ.
Φρονούμε ότι:

Οι χρήσεις γης και η αξιοποίηση του χώρου των κτημάτων Καμπά οφείλει να είναι συμβατή με την παράδοση του χώρου και την ποιότητα ζωής της περιοχής.
Κρίνουμε ότι:
• Οι «βελτιώσεις», που έντεχνα μέσω πληροφοριών ή ανεπίσημων επιστολών προς τον τύπο έχουν προταθεί ή προτείνονται για την αισθητική του χώρου, την όχληση των γειτονικών οικισμών, το κυκλοφοριακό, τις οδικές υποδομές, την αποχέτευση κλπ εκτός από την χαμηλή αξιοπιστία για την υλοποίησή τους, δεν είναι δυνατόν να αναιρέσουν ούτε στο ελάχιστο την επερχόμενη υποβάθμιση.
• Ως φορείς της Παλλήνης και της ευρύτερης περιοχής, υπογραμμίζουμε και καταγγέλλουμε εμφατικά, ότι ουδεμία σχετική δημόσια διαβούλευση έλαβε χώρα, ώστε να μπορέσουν οι κάτοικοι να εκφράσουν άμεσα τις αντιρρήσεις τους.

Κύριοι,

Τον Δεκέμβριο του 2007 το Δημοτικό Συμβούλιο Παλλήνης έλαβε ομόφωνα συγκεκριμένες αποφάσεις, που ουσιαστικά ευθυγραμμίζονται με τις πιό πάνω θέσεις μας. Ακολούθησε αντίστοιχη απόφαση και του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ανατολικής Αττικής.
Καλούμε τους εκπροσώπους μας να τιμήσουν και να υπηρετήσουν τις αποφάσεις αυτές, που οι ίδιοι έλαβαν.

Δηλώνουμε δε αποφασισμένοι να καταγγείλουμε οποιαδήποτε προσπάθεια άμεσης ή έμμεσης παράκαμψης των αποφάσεων αυτών και να αγωνισθούμε με οποιοδήποτε νόμιμο μέσο υπέρ της προστασίας του φυσικού/ οικιστικού περιβάλλοντος και της παράδοσης της περιοχής.

ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ :
ΦΕΣ "Η ΚΑΝΤΖΑ"
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ 1
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ
Ε' ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 5ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 2ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Coupons